dinsdag 29 april 2014

Tips voor zelfvertrouwen & make-up

Zelf gebruik ik ook graag make-up. Niet om aandacht te krijgen of omdat iedereen dat doet, maar omdat ik het gevoel heb dat als ik wát make-up op heb er toch een verbetering is en ik me toch een stuk zelfverzekerder door voel. Het zijn hele kleine toevoegingen van creativiteit, of een verandering in levensstyle voel je je zo 10 keer zelfverzekerder!
Ik ga je nu wat tips geven over de kleine dingetjes die mij veel zelfvertrouwen geven als ik mijn make-up doe.


Qua Make-UpChanges;
1. Mascara.
Jep, ik gebruik natuurlijk mascara. Ik ben super jaloers op mijn vriendinnen die mooie bruine of bijna zwarte wimpers hebben, maar ik ben blond en zo ook mijn wimpers. Als ik mascara op doe lijken mijn ogen een stuk minder klein en mijn ogen lijken ook blauwer. Naast zwarte mascara bestaat ook bruine mascara, dit is een aanrader voor meisjes die ook blauwe ogen hebben. Het bruin is namelijk een contrast met jouw ogen, en het blauw komt meer tot zijn recht en het lijkt ook nog eens een stuk natuurlijker. Verder zou ik niet voor een te groot borsteltje gaan als je net begint, veel te irritant en je gaat snel kliederen. 
!!! Nog een kleine tip voor brildragers, een goede eyeliner of neutrale look en mascara op boven én onderwimpers is een perfecte look voor jou! De bril is al een aandachttrekker, dus felle kleuren zijn niet nodig en de mascara op de onderwimpers opend het oog mooi!

2. Wenkbrauwen.
Jep, sorry ik teken mijn wenkbrauwen ook een beetje bij. De wenkbrauwen zijn een lijstje voor jouw gezicht, het geeft vorm en kleur aan jouw gezicht. Aangezien ik blond ben zijn mijn wenkbrauwen ook niet zo heel duidelijk, dus teken ik ze dan ook een beetje bij. Als je dit ook doet, zorg dat je een matte poeder of scherp wenkbrauwpotloodje hebt. Zelf gebruik ik een wenkbrauwpotloodje van de hema, die werkt prima maar zijn niet bepaald zuinig aangezien ik vaak moet bijslijpen.. Maar de kleur is prima en het borsteltje dat erbij zit is enorm fijn! Zorg dat je de vorm van jouw wenkbrauwen een beetje kent, en volg gewoon de vorm die je wilt hebben, en je zit goed.
Als mijn wenkbrauwen goed zijn, heb ik meteen een beetje kleur op mijn gezicht en komen mijn ogen mooi naar voren. Mijn gezicht krijgt een vorm en karakter en dan is een hele ooglook bijna niet nodig!

3. Lippen of wangetjes.
Nope, ik doe niet elke dag echt hele felle kleuren op mijn lippen. Maar ik ontken niet dat ik soms echt wel is zin heb in een leuk kleurtje op mijn lippen! En als ik geen felle lippen draag, dan maken mijn wangetjes dat wel goed. Een kleine highlighter of zachte blush alleen voor de kleur is meer dan genoeg en past goed bij mijn bril!
Maar goed, voor op een normale dag draag ik meestal een lipbalsem om mijn lippen wel goed te verzorgen, en een simpele highlighter + zachte blush op mijn wangen. En wanneer ik helemaal nergens zin in heb, gebruik ik alleen een getinte lipbalsem (bvb Baby Lips van Maybelline) en een beetje highlighter. Toch een beetje kleur en verzorging! 
Dit geeft mijn gezicht een toch een beetje kleur en gaat niet al de aandacht naar mijn bril. Super!

Dit zijn hele handige tips voor als je net begint met make-up, of als je wel make-up wilt gebruiken maar absoluut niet te veel. Heel natuurlijk en simpel, dus ik zou zeggen probeer het en voel je absoluut goed in je vel erbij! Als dat niet het geval is, stop meteen en probeer wat anders! Het gaat allemaal om experimenteren, en je zelfverzekerder voelen!
Wat is jouw manier om je zelfverzekerder te voelen? Laat jouw verhaal en tips horen!!

Byebye xAnouch

Geen opmerkingen:

Een reactie posten