zondag 4 mei 2014

Tips voor zelfvertrouwen & lifestyle

Ik had het al gehad over hoe ik me zelfverzekerder laat voelen met make-up. Dit bericht was natuurlijk meer voor vrouwen bedoelt. Maar in dit artikel ga ik het hebben over lifestyle, dus ook geschikt voor de mannelijke onder ons. Want je hoeft je niet alleen zelfverzekerd te voelen door make-up of kleding! Ook kleine aanpassingen in de dingen die je ziet of doet kunnen je heel blij en zelfverzekerd maken! 
Hier heb ik een paar tips die je kunnen helpen je positiever, vrolijker en zelfverzekerder te maken! Heel veel succes en lees plezier! 


1. Foto's, souvenir's & herinneringen.
Nummer 1 is voor mij misschien de meest belangrijke.. Ik hou al sinds begin 2013 online een fotodagboek bij. Elke dag maak ik 1 foto (of meerdere) die laten zien wat ik die dag heb gedaan. Die upload ik dan op de dag dat ik dat gedaan heb met een bepaalde filter, tekst of in een collage. 
Dit heeft me écht enorm goed gedaan. Doordat ik mezelf er elke dag aan probeer te herinneren een foto te nemen van wat ik doe, blijf ik gefocust van wat ik doe en wat dat eigenlijk wel niet voor me betekent. Een mooie foto van een zonnige dag, herinnert me er meteen aan dat het zonnetje die dat op mijn gezicht echt een heerlijk moment is om van de genieten. 
Ook als ik op een dag iets heel leuks ga doen met mijn vriendinnen, maken we natuurlijk foto's! Natuurlijk genieten we allemaal, en je bent je bewust van hoe speciaal de dag is. Als je al die mooie herinneringen in een dagboek zet, en je kijkt terug kan je niet vrolijker en zelfverzekerder worden van die mooie foto's, en het idee dat je zulke awesome vrienden hebt, en zulke leuke dingen zijn in het leven! 
Het klinkt misschien moeilijk om alles bij te houden, als het al lastig is om een schriftelijk dagboek bij te houden! Maar ik raad het absoluut aan!! Het klinkt als iets saais en doms, maar het helpt enorm en verandert je manier van denken totaal! Het is minder werk dan een heel schriftelijk dagboek, maar je moet je wel bewust zijn dat je wel élke dag een foto moet hebben! Aan het eind van de dag upload je je foto gewoon en je bent klaar! Ik zou zeggen: "please, give it a go!" 
Als een fotodagboek je toch niks lijkt, dan raad ik je toch aan foto's van je lievelingsmomenten of van je belangrijkste mensen of quotes op te hangen aan een fotocollage aan de muur in je kamer. Waarom? Je komt elke dag in je kamer, en als je jezelf er steeds aan herinnert hoe leuk het leven kan zijn en hoe veel leuke mensen je eigenlijk kent, is er geen reden negatief te zijn en dus geen reden niet een grote glimlach op je gezicht te hebben!

2. Doe oefeningen.
Jep, natuurlijk horen oefeningen doen ook bij jezelf zelfverzekerder voelen. En dit is dus ook voor de súper luie mensen onder ons! ...zoals ik. Maar sinds ik probeer elke avond buikspieroefeningen of yoga-oefeningen te doen voel ik meer zelfvertrouwen en me meer voldaan.
Ik dwing mezelf om voordat ik mijn avondroutine ga starten en mijn tanden ga poetsen eerst even 10 minuten tot een kwartiertje oefeningen te doen. Ik geef toe dat ik 't soms niet doe, maar ik doe mijn best. En als je een goed muziekje op zet en losse comfortabele kleding aan hebt is dat kwartiertje zo voorbij! 

3. Goed ontbijt.
Verwen jezelf in de ochtend, of in de middag als je 's ochtends niet echt honger hebt, met een uitgebreide maaltijd! Dit klinkt misschien heel cliché, maar het helpt enorm. Als je een gezond en vol ontbijt/lunch hebt gehad kan je de dag absoluut aan en voel je je lekker vol en absoluut voldaan! Mijn ontbijt bestaat meestal uit 2 broodjes, 1 stuk fruit of een bakje yoghurt met cruesli en een glas sap of melk. 
Onthoud wel, 1 uitgebreide maaltijd in de ochtend en avond is genoeg. Blijf niet schransen, anders voel je je niet voldaan want je lichaam raakt daar te veel aan gewend. Probeer het uit! Succes!

Dit zijn mijn belangrijkste tips. Ik hoop dat dit je wat ideeën heeft gegeven en misschien net zo geholpen hebben als dat ze mij geholpen hebben. Wat maakt jou blij en zelfverzekerder door de dag heen? Ik hoor graag jouw tips en verhalen? Laat je horen!!

Tot de volgende keer!

Byebye xAnouch

Geen opmerkingen:

Een reactie posten