vrijdag 25 april 2014

Fandoms

Omg, nee toch?! Al die fandoms recent is eigenlijk om gek van te worden. Een Fandom is een groep mensen met dezelfde interesse in een bepaald soort muziek, acteur, filmkarakter, boek, ect. Deze groep praat met elkaar over deze fandom en steunen elkaar. Altijd leuk! En er bestaan enorm veel verschillende vormen fandoms. Té enthousiast, of heel onopvallende fandoms. Maakt niet uit, we laten zien waar we van houden door erover te praten, in onze style, in onze kleding of in wat we schrijven. Ik ga het dus hebben oven alle verschillende fandoms!!


1. De té enthousiaste puberfan.
Laten we dan maar meteen beginnen met de meest bekende fandom. Je kent het wel, je ziet ze overal. Op de tv, bij concerten, en op internet. Ze zijn de meest luidruchtige fans en kunnen ook heel irritant zijn, maarja ze zijn wel heel gezellig!
Ze zijn de herkennen aan hun harde gegil of hoge piep als ze ook maar iéts horen over hun fandom. Op tv en bij concerten proberen ze het meest op te vallen door keihard te gillen als Gillende Keukenmeiden. Je kan ze ook alles vragen over hun fandom, want ze hebben hun onderzoek gedaan en weten alles!
Hoe je met ze moet dealen? haha, lastig joh als je vrienden fan zijn van een band waar jij dus totaal geen fan van bent. Het beste is rustig te blijven en al dat gegil gewoon een beetje te negeren. Uiteindelijk hebben ze ook wel genoeg om het geslijm met jou te delen, en merken ze ook wel dat je niet in te wijden bent in hun fandom.


2. De stille fans.
Je hoort hier en daar wel is wat over die fandom van ze, maar ze gillen het nog net niet van de daken. Wat ze dan ook leuk vinden, ze horen of zien het heel graag.Ik moet zeggen.. Ik ben schuldig aan de  stille fandom. Als ik mijn fandom hoor: zoals Stromae, glimlach ik meteen, maar gil ik nog net niet! Heel leuk hoor, maar zeg niks gemeens over hun fandom want ze kunnen net als de enthousiaste puberfans enorm aanvallen en er ontstaat een shitstorm aan ruzie!
Deze fans zijn iets moeilijker te herkennen, kijk vooral naar hun muzieklijst of tekeningen en foto's die deze fan bezit. Zal hij of zij ook super blij worden van die muziek, filmkarakter of acteur? Dan weet je zeker, het is een Sneaky FanCat! Hij/Zij houdt 't rusitg in zich, en speelt rustig een beetje met zijn fandom en zoekt wel is wat op voor de grap, maar wanneer je iets rottigs zegt... Pas op, want die nagels van de Cat zijn scherp en klaar om aan te vallen.........


3.  De Muizenfans.
Nope, deze fans weten niet zo heel veel over hun fandom. Het maakt hun ook niet zo veel uit of je ze nou wel of niet leuk vind. Maar ze vinden hun fandom wel héél leuk om te horen. Ook met mensen die ook hun fandom delen kunnen ze het goed vinden, maar haters maken hun niks uit.
Helaas springen deze muisjes wel snel over op andere dingetjes. Dat betekent niet dat ze hun oude fandom op laten houden, hoor! Op zijn tijd horen ze nog graag wat van hun oude fandoms, maar er komen wel altijd steeds meer fandoms bij die toch iets meer aandacht krijgen.
Laat ze leuk inspireren en het is altijd leuk om even mee te doen in hun fanwereldje!


Dat was het mensen! Wat is jouw fandom? Herken jij jezelf hierin? Mijn fandoms zijn Stromae, Cheshire Cat (De kat van Alice In Wonderland), Disney (natuurlijk), en chocolaaaa!!
Deel jij mijn fandoms? Misschien een stukje schrijven over mijn fandoms? Vertel jouw verhaal over je fandom? Zijn jouw vriendinnen het eens met jouw fandom? Laat je horen, mensen! Ik hoor graag van jullie, en blijf lekker door schrijven!


Tot de volgende keer!


Byebye xAnouch.

1 opmerking:

  1. Wie deelt er nou geen fandom over chocolade, hahaha. Ik denk dat ik wel een mengelmoes ben van de stille fan en muizen fan, ligt eraan wat. Zo val ik natuurlijk altijd terug op BTR en Lady Gaga (you know me) en bijvoorbeeld bij Eric Saade was ik na een tijdje uitgekeken. Ik blijft natuurlijk wel fan van Bruno Mars, Hooligans all the way! En over hooligans gesproken, ik heb ook wel een lichte verslaving aan voetbal, die kan je ook echt meerekenen bij fandoms, vooral bij jongens. Maar leuk stukje! Je denkt echt als een spion die iedereen zijn fandom wilt ontdekken. See you later, alligator!

    BeantwoordenVerwijderen