zondag 20 april 2014

Mijn kat & ik.

Ik woon samen met mijn moeder, mijn vader en mijn kat. Nope, ik heb geen broertjes of zusjes. Dat maakt mij dus helemaal enig kind! nou... niet helemaal. Ik ben mijn kat natuurlijk! Een gestoord beestje dat wel is waar me niet kan helpen met problemen of huiswerk, maar mijn kat, genaamd Ali, maakt het een stuk gezelliger in huis!


Jaja, we hebben hem Ali genoemd! Speels en makkelijk, ook al luistert hij toch vrij weinig naar mijn naam.. Hij is enorm zelfstandig, maarja.. Dat verwacht je ook wel een beetje van een kat! Ali ziet eruit als de koning van de straat! Hij is oranjekleurig, en loopt netjes als een koning. De kinderen in de straat vinden het super leuk om hem even te aaien of met hem te spelen, en daar lijkt hij zelf ook helemaal geen problemen mee te hebben.
Ik zie Ali nog vaak in de lente en zomer met een enorme hypermood waarin hij hele grappige sprongen maakt, in bomen klimt, míjn stoel of bank kapot maakt of gewoon heel hard door het huis rent of springt. Op deze momenten heb je geen tv nodig!
Ali heeft ook zijn eigen partytrucjes; de deur zelf open doen, drinken uit de kraan of proberen op en in alles te zitten wat maar kan. Super grappig om te zien!


Je hoort het, mij kat is enorm grappig, zelfstandig en fabulouuus! En.. Eigenlijk herken ik mijzelf daar best goed in terug. Ik heb zo lang ik me kan herinneren al van katten gehouden, ik vond ze altijd al elegant en mooi. Zou dat me hebben geïnspireerd, en heb ik dat weerspiegeld? Of past het dier zich aan mij aan? Of is het juist mijn karakter waarom ik katten zo leuk vind? Kan jij jezelf ook vergelijken met een bepaald dier? Laat je horen in de reacties!


Andere dieren zijn natuurlijk ook super leuk! Hondjes bijvoorbeeld, mijn beste vriendin heeft een klein Spaans hondje. In het begin was hij heel bang en terug getrokken, maar wanneer hij helemaal gewend was, werd hij super enthousiast en vrolijk! Het is super leuk om hem samen met mijn vriendin uit te laten! (zo kom je ook nog is aan je dagelijkste workout!).
Ook konijnen zijn heel leuk en grappig! Een andere vriendin van me heeft dan ook een heel grappig konijntje! Het dier is heel fluffy en heeft veel haar! Ze is super enthousiast, vooral als je haar los laat. Soms laat mijn vriendin haar namelijk even in de tuin los, en het volgende moment die je een pluizenbolletje allerlei hoge grappige sprongetjes maken! Enorm grappig om te zien!
Zelf heb ik ook nog een hamster en een vis gehad. De hamster was super schattig en het was heel leuk om een klein Russisch dwerghamstertje te hebben. Ik maakte dan ook toen ik klein was parcourtjes voor mijn hamster die hij dan moest lopen. Met behulp van schoenendozen, papier en een beetje lijm maakte ik het parcour zo moeilijk of makkelijk als ik zelf wou. Natuurlijk moest ik wel oppassen dat er geen losse stukjes of lijmbolletjes te zien waren waar de hamster op kon knagen. Ik liet de hamster graag in zijn hamsterballetje rond lopen, vrijheid is belangrijk, dus gaf ik hem dat graag. Helaas overleed mijn hamster een paar jaar geleden aan ouderdom..
Mijn vis was ook heel leuk en mooi om te hebben. Maar ook hij is dit jaar helaas overleden aan ouderdom. Toch wel goede herinneringen gehad aan mijn huisdieren!


Je hoort het vast wel vaker: "Dieren zijn net mensen". Maar andersom is dat toch ook zo? Zijn mensen ook dieren? Ja, natuurlijk! Wij hebben soms ook zin om even te rennen en hyper te zijn, of niet dan? We hebben allemaal behoefte aan vrijheid, aandacht en gezelschap. We zijn nooit alleen. Een huisdier zegt dan misschien niks, maar hij is er wel om je een "Ik snap je, bro"-blik te geven en je misschien nog een knuffel (of zoiets) te geven. We zijn nooit alleen, ook al heb je misschien geen huisdier. Als je bijvoorbeeld allergisch bent, snap ik dat je geen harig beest in huis wilt hebben, die je misschien wel nog meer irriteert dan jouw broertje of zusje al doet!


Heb jij een huisdier? Waarom wel of waarom niet? Kan jij jezelf vergelijken met een bepaald dier? Op welke manier? Laat je mening en verhalen horen in de reacties, leuk om te horen en leuk om te delen! Hier is het Pasen en de zon begint ook eindelijk weer te schijnen in Nederland! Tot de volgende keer!


Byebye xAnouch.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten