woensdag 14 mei 2014

Luisteren Naar Muziek.

Iedereen heeft zijn eigen smaak muziek. Iedereen luistert dan ook anders naar muziek. De ene luistert vooral naar de betekenis, de ander naar het ritme of melodie. Ieder heeft zijn eigen mening over muziek. Hier dus mijn mening!


Ik ben zo'n typetje die vooral naar de betekenis luistert en hoe de melodie en ritme je het gevoel geven die bij de betekenis past. Ook ben ik altijd een meisje geweest die niet van hele "normale" dingetjes hield. Eigenaardige muziek, verhalen of dingetjes vond ik heel interessant en mooi. Zo vind ik de muziek van Stromae geweldig. De muziek is in het Frans, wat je dus niet elke dag op de radio hoort, maar het is heel mooi en een hele verschillende taal!
Stromae is een belg, en half Rwandees. Hij is 29 jaar nu, en heet eigenlijk Paul Van Haver. Op zijn elfde begon hij zijn interesse voor muziek te ontwikkelen. Hij volgde les in een muziekacademie en leerde drummen. Rappen vond hij heel leuk, en hij werkte eerst samen met andere rappers. Paul veranderde zijn artiestenaam in Stromae, dat afgeleid is van Maestro.

Stromae's teksten zijn geen hele simpele overduidelijke teksten. Ze zijn enorm poëtisch als je erover nadenkt, ik vind dat Stromae dat goed gecombineerd heeft met rap en melodie. Hele verschillende dingen die goed in elkaar overlopen, en op welke manier je ook luistert, het klopt.
Laten we inzoomen op het nummer "Formidable" dat laatst heel populair was. Je hoorde het overal, en het deuntje bleef maar in je hoofd zitten. In de clip en als hij het nummer ging zingen begon hij zich opeens heel raar te gedragen. Hij acteerde dat hij dronken en hopeloos was. Velen snapte dat niet, en vonden het misschien raar. Maar het nummer gaat nou eenmaal over een hopeloze man. Hij zingt over de mening van een man die dronken is en liefdesverdriet heeft. Hij zegt dingen die misschien hard zijn, maar waarvan je je wel kan voorstellen dat een man dat in de situatie kan zeggen.
Dit komt niet uit Stromae zelf, maar uit zijn karakter die hij "speelt". Hij ziet iets op straat en stelt zich daar een beeld en gevoel bij, en legt het vast in een liedje. Eigenlijk wat een schilder of dichter ook doet.

Ik vind rock ook heel gaaf! De meeste soorten rock vind ik geweldig, vooral indie-rock (bijvoorbeeld Imagine Dragons) vind ik super! Echte hardcore metal vind ik vaak wel wat te veel van het goede. Maar met rock kan je me absoluut ook blij maken.

Pop vind ik soms ook leuk. Als een liedje heel populair is ontken ik niet dat ik er wel naar luister en dat desbetreffende liedje dagen in mijn hoofd blijf herhalen. Maar uiteindelijk word het meestal saai. Bruno Mars blijf ik wel goed vinden, maar de meeste pop-liedjes zijn mij te normaal! Het laatste popliedje wat ik wel heel leuk vind is Stolen Dance van Milky Chance. Laat horen wat jij van dit nummer vind!

Oh en als je fan bent van One Direction of Justin Bieber.. Sorry, maar kom dan niet met hun muziek bij mij aan. Dit is gewoon zó main stream, dat het gewoon niet leuk is. De melodie hoor je steeds maar weer opnieuw in elk liedje. Bleh...

Was dat het? Ik hoop het! Dit is mijn mening over muziek, en wat vind jij? Wat is jouw mening, en wat vind je van mijn mening? Heb je nog leuke liedjes, bands of artiesten waar ik naar zou moeten luisteren? Kom met ideeën en ik luister!

Tot de volgende keer!

Byebye xAnouch

Geen opmerkingen:

Een reactie posten