maandag 30 juni 2014

Love?

Liefde is mooi, liefde is belangrijk, liefde is... Zwaar overschat. Ben ik de enige die hier zo over denkt? Tegenwoordig doet iedereen alsof ze een vriendje of vriendinnetje nódig hebben. En dat op een vrij jonge leeftijd! Het lijkt alsof de puberteit alleen maar draait over, roddels, liefdes en relaties. Maar wat is er gebeurt met jezelf ontwikkelen, vrienden, familie en avonturen?


Ik ken heel veel mensen die verlieft zijn op het verliefd zijn.. Bijna wanhopig eigenlijk.. Ik vind het zo jammer voor deze mensen. Zij hebben een jongen of meisje nódig om gelukkig te kunnen zijn, en zich geliefd te kunnen voelen. Wat zonde is, aangezien je ook van jezelf kan houden (niet te veel, want over the top is ook weer niet echt leuk) en familie en vrienden die ook vast enorm van je houden. Velen vinden zichzelf niet eens zo leuk of mooi en hebben bevestiging nodig van mensen die de magische zin "Ik hou van je" zeggen. Alsof het dan vast staat.. Maar dat hoeft niet. Je moet eerst wéten dat je mooi bent, en dat je een leuk karakter hebt. Leer van jezelf te houden, voordat je van iemand anders houdt.. Want de grootste gevolg die ontstaat als je dat niet doet is dat die "geliefde" uiteindelijk weg gaat, en je hebt niemand meer die je "geliefd" laat voelen. Je mist waarschijnlijk dat gevoel, en zoekt impulsief naar een nieuwe "lover". Het probleem is dat die nieuwe vlam dus impulsief is, en waarschijnlijk niet eens echt een goede match. Zonde..

Zelf ben ik al ongeveer 15 jaar single. Jep, I love the single-lady-life. En dit zeg ik niet omdat ik stoer probeer te doen. Ik zag namelijk op tijd in dat wanhopig zijn absoluut niet helpt met positief in het leven blijven staan. Want de enige vraag die je je blijft afvragen is "Waarom vinden mensen mij niet leuk?". Wat natuurlijk onzin is, want je weet dat je beste vriend(in) van je houdt, je ouders van je houden en waarschijnlijk nog veel meer mensen! De enige reden waarom je je die vraag afvraagt is omdat je je meer geliefd wilt voelen. Maar dat hoéft niet, als je je realiseerd dat er een vrij grote groep is die van je houd! Je hoeft totaal niet afhankelijk te zijn van iemand die bepaald of je dag is geslaagd of niet! Je hoeft absoluut niet bevestiging van iemand te hebben die voor een tijdje van je houdt, terwijl mensen die dat al jaren zeggen het net zo veel en misschien wel meer menen ook belangrijk zijn!!
Velen denken ook dat de antwoord op hun wanhopige "Waarom vinden mensen mij niet leuk?"-vraag is, "Ik ben niet mooi". En dat is dom! Stop is dat te denken! Je bent misschien geen topmodel, maar je bent waarschijnlijk ook absoluut niet lelijk! Niemand eigenlijk, want iedereen is mooi op zijn eigen manier! Klinkt misschien heel klef en cheesy. Maar zelfs dat meisje met 1 been is mooi, die jongen met een enorm litteken is sterk, die puber met puistjes word later een geweldig mens.

Goed.. Ik zeg totaal niet dat liefde iets slechts is. Dat helemaal niet! Liefde is absoluut prachtig als het je overkomt, en als je een relatie hebt moet je er ook absoluut van genieten. Als iemand van je houdt is dat vast een speciaal gevoel, en je bent blij voor en door diegene en dat is absoluut niet slecht! Alleen maar leuk toch? Als je dit gevoel hebt, heel goed! Ik ben enorm blij voor je!

Het punt is eigenlijk dat liefde niet het belangrijkste is in het leven. Natuurlijk een heel belangrijk aspect in het leven. Zonder liefde van familie, vrienden en de mensen om je heen is het lastig je voldaan en goed te voelen. Maar eigenlijk, vind ik dat het belangrijkste aspect in het leven ben jij. Hoe jij je voelt en wat jij wilt doen. Zo veel mogelijk uit het leven halen wat je wilt toch? Avonturen (mét leuke personen) zijn veel kostbaarder en mooier dan wat dan ook! Natuurlijk kunnen één van die avonturen liefde en relatie zijn. Maar dat is dan ook één klein deel van alle avonturen die je wilt en kan doen in je leven. Maak je leven waardevol.

Hoe ik dit doe? Mij maakt het de laatste tijd niet zo veel uit dat ik single ben. Ik geniet vooral van de mensen om mij heen, en daarbij leer ik ook graag nieuwe mensen kennen. Ik probeer een goede opleiding te krijgen, want mijn mening is dat ik dit toch wel een groot avontuur is waar ik later trots op hoop te zijn. Dan probeer ik tussendoor mooie plekken in de wereld te zien, en hopelijk veel leuke dingen te doen met mijn vrienden en vriendinnen! Waarom niet, toch? Zelf heb ik een Bucketlist. Hier staat alles wat ik zou willen doen, als ik me verveel of ik weet niet wat ik wil doen de vakantie. Deze lijst gaat van "naar Londen gaan" tot "huskeysleeën", en van "een luchtballonvaart" tot "een enorm event organiseren". Waarom niet, toch?

Wat zijn de dingen die jij nog wilt doen? Wat is jouw bucketlist? Wat vind jij van de liefde? Vind je het enorme onzin wat ik nu allemaal zeg, of ben je het er eigenlijk wel mee eens? Laat je horen in de comments en tot de volgende keer!
Ik heb trouwens toetsweek, en daarna vakantie. Ik hoop dan meer te kunnen schrijven natuurlijk. Maar voor nu ga ik me even kapot stressen vanwege de toetsen.... Wish me luck, people! En als je al vakantie hebt, enorm veel plezier en maak er een leuke vakantie van!

Byebye xAnouch.

1 opmerking:

  1. Ik snap dat je single wilt blijven, ook al weet je nog niet hoe het is om in een relatie te zitten. En natuurlijk krijg je ook liefde van je vrienden en familie, maar het kan ook samen met een relatie. Het kan allemaal. En echte liefde bestaat, alleen in de puberteit is iedereen wel onzeker en wilt iedereen de liefde ontdekken. Daardoor denk ik dat mensen wanhopig kunnen zijn. Maar echte liefde bestaat, daar ben ik zeker van. Dus ik zie niks slechts in een relatie, behalve als de relatie niet gezond is en je vriendje zich slecht gedraagt tegenover jou. Maar liefde komt op je af en ik hoop dat wanneer het op je af komt je er tevreden zal over zijn. Het is ook niet goed om te denken dat iemand ''ik hou van je'' zegt om bevestiging terug te krijgen. Alleen domme mensen zullen zulke idiote keuzes maken.

    BeantwoordenVerwijderen